Hoe word je onweerstaanbaar voor klanten of werkgevers?

Paniek!

Je doet alles om een nieuwe baan of meer klanten te krijgen en het lukt maar niet.

Afwijzingen stromen binnen. Je workshop verkoopt niet. Je product vindt geen aftrek.

onweerstaanbaar (2)
En het einde van je spaargeld komt in zicht…

Ik heb hier aan het begin van mijn loopbaan en bij de start van mijn bedrijf ook mee geworsteld.

Voor de foto heb ik me ingeleefd in die periode zoals je ziet.  🙂

Vreselijk om te weten dat je zoveel te bieden hebt terwijl dat niet wordt gezien.

Maar dat kan dus anders.

Stel je voor dat je super aantrekkelijk bent voor jouw ideale werkgever.
Of dat jouw ideale klanten voor je in de rij staan.

Mensen prijzen je omdat je precies bent wat ze zoeken. En jij hoeft daar niks voor te doen. Behalve helemaal jezelf zijn.

Klinkt goed he?

Ik schrijf dit blog speciaal voor jou als je op zoek bent naar een nieuwe baan of als je op zoek bent naar klanten voor je eigen bedrijf.

Het frustreert me namelijk dat de meeste mensen strategieën gebruiken die niet werken.

Waardoor ze heel druk zijn.
Veel energie lekken.
Kansen laten liggen.
Niet zichzelf kunnen zijn.
En vaak stoppen met het volgen van hun dromen.

Zo zonde. En helemaal niet nodig.

Ik herken dit maar al te goed. Heel lang heb ik lopen leuren en sleuren…

Zo heb ik eens 30 brieven gestuurd om een organisatie te vinden waarin ik een onderzoek zou kunnen uitvoeren. Na 30 onpersoonlijke afwijzingen had ik het helemaal gehad. Het resultaat: ik werd er alleen maar gefrustreerd van en bereikte niks. Terwijl mijn acties me veel tijd en energie hadden gekost.

Ik zal je zo vertellen hoe ik ervoor zorgde dat ik in no time toch de perfecte organisatie vond.

Maar eerst een vraag voor jou.

Hoe ben jij nu aan het zoeken naar die nieuwe geweldige werkgever of naar jouw ideale klant?

Misschien wel met deze meest gebruikte strategieën: vacatures zoeken en brieven schrijven (voor werkzoekenden) of je aanbod op je website zetten, zo veel mogelijk verkoopgesprekken voeren en visitekaartjes uitdelen (voor ondernemers).

De kans dat jij op deze manier een leuke baan vindt of een succesvol bedrijf runt, is niet groot.

Misschien weet je dat inmiddels al en baal je er van dat je er zoveel tijd en energie aan kwijt raakt. En misschien heb je het zelfs al opgegeven.

Maar er zijn manieren die wel echt werken.

De afgelopen jaren begeleidde ik veel hoogopgeleide (zelfstandig) professionals naar hun droomdoelen en ik sprak droomdoelexperts die enorm succesvol zijn. Hierdoor weet ik nu hoe mensen hun dromen realiseren.

Hierdoor weet ik ook heel goed wat wel en wat juist helemaal niet werkt.

Het allerbelangrijkste wanneer je onweerstaanbaar wilt worden voor werkgevers of klanten is…

de boodschap die jij de wereld in zendt

Jouw boodschap dient helemaal echt en aantrekkelijk te zijn en de juiste mensen te bereiken.

Met echtheid bedoel ik dat jouw boodschap voor 100% moet aansluiten bij wie je bent en wat je te bieden hebt. Dus niet net doen alsof je een superzelfverzekerde powervrouw bent die alle wijsheid in pacht heeft, maar gewoon jezelf zijn. En dat kan best betekenen dat je niet naar dat grote netwerkevent gaat, omdat dat niet jouw manier is. Het kan ook betekenen dat je gewoon lekker in een kleurrijke outfit naar die borrel met oud-collega’s gaat of kiest voor een aanpak die niet helemaal aansluit bij hoe jouw vakgenoten te werk gaan. Door kleur te bekennen en je eigen manieren te ontdekken, zul je steeds beter worden in wat je doet, een congruente uitstraling hebben en de mensen aantrekken die passen bij wie je bent en wat je biedt. Je bent uniek. Laat dat zien.

Je boodschap is aantrekkelijk als de ontvanger direct weet: hem/haar moet ik hebben! Hij/zij weet precies waar ik naar hunker of wat ik nodig heb. Leef je in in jouw doelgroep (je klant, potentiële werkgever of de inspirator die je zoekt) en bepaal wat jij hem kan en wat je WIL bieden. Formuleer dit in krachtige, actieve en positieve taal. Dus niet alleen maar vertellen over wat je passie is maar dit ook omzetten in een boodschap die aantoont dat jij anderen hiermee kan helpen en hoe je dat doet. Geef tips, voorbeelden en laat zien dat jij de expert bent op het probleem of de vraag van jouw doelgroep. Sommigen zullen zich hierdoor niet aangesproken voelen en dat is goed. Hierdoor word je juist aantrekkelijker voor de groep die jij graag van dienst wilt zijn.

Tenslotte dient het bereik van jou en je boodschap groot te zijn en ook jouw doelgroep te omvatten. Net zoals in de liefde geldt hier: op elk potje past een dekseltje. Voor elke ondernemer lopen ideale klanten rond en voor elke werkzoekenden bestaat de perfecte werkgever. Om die te vinden dien je zoveel mogelijk mensen te bereiken. Dus start die blog, maak een website, twitter en Facebook over de dingen waar je blij van wordt en zoek mensen op die succesvol zijn op een manier die je aanspreekt. Het gaan hier niet alleen over kwantiteit. Het is ook van belang dat je de mensen bereikt die jij verder kunt helpen, als ondernemer of als medewerker.

Wanneer je boodschap aan deze 3 kenmerken voldoet, zul je zien dat er kansen op je pad komen en mensen je verder helpen. Dan kan je opeens een aanbod krijgen om eens langs te komen op gesprek of vraagt iemand je om hulp.

Zo bouw je aan je netwerk.

En hoe het mij gelukt is toch die organisatie te vinden voor mijn onderzoek?

Ik had een goede band met een hoogleraar op mijn vakgebied en heb bij haar aangeklopt. Ik vertelde haar hoe graag ik dit onderzoek wilde doen en wat ik hiermee wilde bereiken. Daarbij gaf ik direct aan dat ik dolgraag haar begeleiding zou willen bij dit onderzoek. Wonder boven wonder trok zij een brief uit de kast waarin een oproep stond van een organisatie die onderzoek deed, helemaal in mijn straatje! De hoogleraar vergezelde me zelfs naar het eerste kennismakingsgesprek waarna ik direct aan de slag kon.

Ongelooflijk? En toch waargebeurd.

Andere mensen die jou iets gunnen en die weten dat jij echt gaat voor het werk dat je doet, die gaan jou verder helpen.

Nu is het aan jou!

Hoe ga jij je boodschap zo vormgeven dat ook jij onweerstaanbaar wordt voor de mensen die bij jou passen en die jou verder kunnen helpen? Laat het me weten in de comments!

Kun jij wel wat extra kennis, tools, inspiratie en een stok achter de deur gebruiken om jouw droombaan of ideale klanten te bereiken?

Dan is de Droomwerk Tweedaagse op 20 en 21 september echt iets voor jou!

Je kunt je nu nog inschrijven! In 2 dagen heb je dan alle tools en een kant-en-klaar plan om jouw passie om te zetten in betaald werk of een eigen bedrijf.

Al 10 enthousiaste, creatieve, ondernemende deelnemers staan te trappelen om te beginnen. Ben jij nummer 11?

Wil jij serieus aan de slag met jouw droomwerk en geld verdienen met jouw passie?

Wil je niet langer eindeloos solliciteren of leuren om aan klanten te komen?

Heb je er genoeg van dat het leven door kabbelt, je ouder wordt en je kansen onbewust aan je voorbij laat gaan?

Als jij er echt voor wilt gaan en dit moment aan wilt pakken om werk te maken van je passie waardoor je overstroomt van de energie en geld verdient met dat waar je echt goed in kunt zijn, meld je dan nu aan.

Nu nog vroege-vogel-bonus!

Hier lees je meer en kun je je aanmelden -> https://dolly.nl/droomwerktweedaagse/

Inbegrepen zijn:

4 dagdelen training
Alle materialen
Koffie, thee, fris, lekkers bij de koffie
2 keer lunch
1 keer diner incl drank

En: Niet tevreden? Geld terug garantie!

Als je na de eerste ochtend denkt dat het toch niks voor je is kun je stoppen en krijg je je aanmeldkosten terug. Met uitzondering van 50 euro en bij teruggave van alle materialen.

In 2 dagen:

Heb je al het werk gedaan dat je nu telkens uitstelt
Heb je actuele en onmisbare kennis in huis gehaald
Ontdek je welke kansen je nu laat liggen
Heb je inspiratie en energie opgedaan voor het komende jaar

Zie ik je 20 en 21 september bij de Droomwerk Tweedaagse?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *