Zoals je weet ben ik een enorme Instagram-fan. Dit kanaal heeft me zoveel opgeleverd.
Mijn business is er mega door gegroeid en mijn impact is minstens x10 gegaan.
Maar ik haal er ook gewoon veel plezier uit.
De energie is er lekker hoog.
Je connect met leuke mensen.
En je kunt je er creatief compleet uitleven.
Misschien zit je al op Instagram, misschien ook niet.
Waar je ook staat, ik wil je graag drie tips meegeven die je vandaag al kunt inzetten.
Tips waarmee je jouw feed direct een boost kan geven.
1. Laat zien wie je bent
Over Instagram wordt vaak gezegd dat het alleen maar een mooi plaatje zou laten zien. Dat er alleen maar ruimte zou zijn voor hippe influencers en voor de sparkly side of life. Dit is wat mij betreft echt een groot misverstand. En als dat het is wat je weerhoudt om een account aan te maken of zichtbaarder te worden; lees vooral even verder.
Je mag namelijk helemaal je eigen koers varen en je eigen persoonlijkheid erin leggen. Sterker nog; je zult zien dat als je dit gaat doen, alles zal veranderen. Mensen zijn op zoek naar echtheid. Heb je een bedrijf; dan geldt dat voor jou zeker. Klanten willen zakendoen met mensen die ze kennen en vertrouwen. Instagram kan hier een enorme game changer voor je worden.
Wel belangrijk om nog te vermelden: dit betekent NIET dat je ALLES van jezelf moet laten zien. Of dat het niet sparkly mag zijn. Maar maak hier helder keuzes in. Wat wil je uitstralen? En voor wie? Kies je voor foto’s van jezelf? Inspirerende quotes? Foto’s van mooie plekken? Of staan jouw producten in de spotlights? Een mix hiervan kan natuurlijk ook, maar kies bewust.
2. Wees herkenbaar
Als je dan weet wat je van jezelf wilt laten zien, kun je er dan wat eenheid inbrengen? Dat maakt van je feed een mooi, verzorgd geheeld. Daarnaast zullen je posts herkenbaar opvallen als mensen aan het scrollen zijn. Om die eenheid te bereiken kun je bijvoorbeeld kiezen voor bepaalde kleuren die je steeds terug laat komen. Of je kiest voor een mooi kader om je afbeeldingen? Hier zijn de mogelijkheden uiteraard ook groot en kies je zelf wat bij jou en je brand past.
3. Meer dan alleen beeld
De nadruk ligt bij Instagram op beeld. Maar vergeet ook niet de ruimte die je hebt om je ‘caption’ – de tekst onder een foto – te schrijven. Hierin kun je heel krachtig je verhaal verkondigen. Je kunt echt laten zien wat je visie is; waar je voor staat. Beeld heeft de kracht om te raken, maar woorden hebben dat zeker ook. De combinatie van beide is goud.
En, wat denk je? Zin om aan de slag te gaan?
Dan heb ik nog meer leuks voor je!
Want tussen 2 en 6 maart geef ik mijn geheel vernieuwde Instagram Challenge.
Hierin deel ik al mijn inzichten, lessen en tips met je.
Doe mee, dan ontvang je 5 dagen lang bovendien:
Advies om je feed beter af te stemmen op jezelf en je klant/publiek.
Inzichten die je nergens anders hoort over de werkelijk waarde van Instagram voor jou en je bedrijf.
Mogelijkheden om je community te laten groeien en waardevolle nieuwe contacten op te doen.
En je maakt kans op hele toffe Instagram-prijzen.
Meld je hier aan dan mail ik je direct!
Ik kan niet wachten om samen aan de slag te gaan!